Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

Gian Lorenzo Bernini - Apollo e Dafne / Sculpture (analysis)

2 σχόλια

Ο Απόλλωνας, χτυπημένος από ένα βέλος του Έρωτα, καταδιώκει μανιασμένα τη νύμφη Δάφνη. Η επιθυμία της, να διατηρηθεί ανέγγιχτη, εισακούεται και έτσι μεταμορφώνεται στο ομώνυμο δέντρο.

"Τα μαλλιά της γίνονται φύλλωμα, τα χέρια της κλαδιά και τα πόδια, που μέχρι πριν από λίγο έτρεχαν τόσο γοργά, μένουν καρφωμένα στη γη και μετατρέπονται σε βαριές ρίζες".

Η τέχνη της γλυπτικής, κινείται στο χώρο και όχι στον χρόνο, που απαντάται στην ποίηση. Έτσι, λοιπόν, προκειμένου να αποδοθούν τα συναισθήματα, παρατηρούμε συνδυασμό μεταξύ της στιγμής της φυγής και εκείνης που ακολουθεί, δηλαδή της μεταμόρφωσης.

Στο βάθρο δύο στίχοι του Μπαρμπερίνι: Όποιος επιδιώκει τις φευγαλέες απολαύσεις, δεν μένει παρά με σκόρπια φύλλα στα χέρια του ή δρέπει πικρές δάφνες.

Για την ιστορία του πράγματος, ο Μάφεο Μπαρμπερίνι, ήτο ο Πάπας Ουρβανός Η'. Ο τελευταίος

πάπας που επεξέτεινε τα παπικά εδάφη με τα όπλα.

Πάτρωνας των τεχνών και μεταρρυθμιστής των ιεραποστολών της Εκκλησίας.

Παρ'όλα αυτά, τα μαζικά χρέη που δημιουργήθηκαν κατά το ποντιφικάτο του, αποδυνάμωσαν τους διαδόχους του, οι οποίοι στάθηκαν ανίκανοι να διατηρήσουν την μακρόβια πολιτική και στρατιωτική επιρροή του παπισμού στην Ευρώπη.

Επίσης, αναμείχθηκε σε μια διαμάχη με τον Γαλιλαίο και την θεωρία του περί ηλιοκεντρισμού κατά την περίοδο της εξουσίας του.

Εμείς, το μόνο που μπορούμε να πούμε, είναι ότι σε όλα σχεδόν τα πράγματα, παρατηρούμε δυο μέτρα και σταθμά. Κατά το δοκούν ή βολεύσθαι, καλύτερα. Ζήτημα ενικού και πληθυντικού........ Τα συμπεράσματα δικά σας.......

2 σχόλια :

  1. Δοκούν/βολεύεσθαι ανάλογα με την οπτική του καθένα.Καθαρά υποκειμενικό.Ειδικά σε περιπτώσεις θρησκειών,κομμάτων,εξουσίας εν γένει, μιλάμε για την απόλυτη φενάκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το όπιο των λαών; Τα πάσης φύσεως όπια των λαών; Διότι εάν αφαιρέσουμε τις ταμπέλες, συμφωνούμε απόλυτα ότι η φενάκη δεν περιορίζεται σε ένα μέρος της εξουσίας μόνον. Δεν ξέρω αν είσαι ο/η ίδιος/α, αλλά αυτός είναι ακριβώς ο λόγος για τον οποίο θεωρώ ότι πρέπει να δεχόμαστε ερεθίσματα από πάσα προέλευση και να δημιουργούμε ένα κράμα. Όχι φτερούδες. Σε καμμία περίπτωση. Να υπάρχει συνοχή σε όλο αυτό.

      Διαγραφή